بازاریابی دیجیتال، راهی به سوی اشتغال نابینایان
یکی از زمینههای مستعد برای اشتغال نابینایان فعالیتهای حوزه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین است. در این گونه فعالیتها، گاهی یکی از شاخههای مربوطه، مانند تولید محتوا، سئوی فنی وبسایت، طراحی و مدیریت وبسایت یا صفحهها و کانالهای مجازی، تبلیغات شبکههای اجتماعی و غیره مورد نظر است و گاهی هم یک گروه منسجم، با تقسیم کار میان اعضا، یک پروژه کامل و جامع را پذیرش و اجرا میکند.
افراد با آسیب بینایی میتوانند به صورت انفرادی کار در یکی از شاخههای تخصصی مناسب بازاریابی دیجیتال را تجربه کنند، یا با حضور در گروههای تخصصی بازاریابی دیجیتال متشکل از افراد بینا و نابینا قدم به این عرصه بگذارند تا اینگونه ضعف آنان در کار با محیطهای گرافیکی و غیردسترسیپذیر نیز پوشش داده شود.
بسیاری از مؤسسات و شرکتهای تجاری و حتی فرهنگی و اجتماعی هم هستند که مایلند فعالیتها و تبلیغات خود در فضای مجازی را به فرد یا گروهی متخصص بسپارند و اصطلاحاً آن را «برونسپاری» کنند، یا افراد متخصصی را استخدام کنند تا تحت نظارت مستقیم خودشان انجام این امور را بر عهده گیرد. موقعیتهای شغلی بسیار ارزشمندی که با کسب تخصص و مهارت در آن میتوان به درآمدهای قابل توجهی دست یافت.
حمایت مجموعه رامک از رویداد نابینایان و تحول دیجیتال
گروه لبنیات رامک، یکی از زیرمجموعههای هلدینگ دلتا، در انجام بخشی از اقدامات تبلیغاتی و بازاریابی خود به توانایی نابینایان اعتماد کرده است. این مجموعه از مدتی قبل، تولید بخشی از محتوای اینترنتی مورد نیاز خود را به چند تن از نابینایان و کمبینایان توانمند در حوزه تولید محتوای دیجیتال سپرده و استودیو یاس مؤسسه توانگران کارآفرین هم مسؤولیت تولید برنامهها و پادکستهای شنیداری برای رادیو رامک را بر عهده گرفته است.
اکنون و در آستانه برگزاری نخستین رویداد نابینایان و تحول دیجیتال، گروهی از کارشناسان واحد فناوری اطلاعات مجموعه رامک در روز شنبه، ۳۰ دیماه سال جاری در مؤسسه توانگران کارآفرین حضور یافتند. ایشان ضمن دیدار با مدیریت مؤسسه، به شرکت کنندگان در این رویداد پیوستند و همراهی و حمایت خود از این حرکت علمی-اجتماعی را رسماً اعلام کردند.
*******
نویسنده: علاءالدین طاهری سیمکانی
نظر (۰)